Les Cordes Zomercollectie 2020

8:00:00 AM


Hi mode-gekkies! Vandaag ben ik nog eens van de partij met een artikel dat geen outfits bevat. Ja, ja, dergelijke posts worden hier ook nog geschreven. Al moet ik toegeven dat het al een hele tijd geleden is dat ik nog een artikel heb toegewijd aan een specifiek item of merk. MAAR vandaag ga ik het nog eens doen... en ik doorbreek niet zomaar mijn only-outfit-posts. Nee, ik doe het voor een Belgisch merk waar ik al een tijdje fan van ben en een merk dat mij alleen maar aangenaam verrast heeft met de nieuwe zomercollectie voor 2020. Ik heb het over het merk Les Cordes natuurlijk (in geval dat je de titel van deze blogpost zou hebben gemist). 

Vandaag zal ik ook enkel in het Nederlands posten aangezien het gaat over een Belgische merk, duuuh. Ik heb van Les Cordes een paar juweeltjes opgestuurd gekregen zodat ik een paar items van de collectie ook kan uitproberen. Ik heb ontvangen: twee paar oorbellen genaamd Apart en Deria en twee kettingen genaamd Flow en Rint. Hieronder de juweeltjes in actie.



Let's talk about the earrings. Mogelijks mijn favoriete item van de gehele collectie zijn de goudkleurige oorbellen genaamd Apart. Het zijn de oorbellen die je in bovenstaande en onderstaande foto ziet. De oorbellen bestaan uit twee plaatjes die verbonden zijn met elkaar en dus kunnen bewegen. Het zijn normale stekertjes. Ik vind de Apart oorbellen zo geweldig omdat ze minimalistisch zijn, maar tegelijkertijd wel opvallen.  Ze zijn vrij straight forward, niet te veel details, maar ze vallen wel op door het design en de grootte. Ook het feit dat het oppervlakte soort van gekrast zijn, maakt de oorbellen ook weer een beetje anders. Er zijn ook een zilverkleurige variant van deze oorbellen. Deze Apart oorbellen kosten zo'n €26. 



De halsketting Flow is ook een item dat ik mijzelf veel zal zien dragen. Je ziet hem in actie in bovenstaande foto's. De halsketting is een fijne ketting met kleine hangertjes aan: maantjes, sterretjes... al dan niet met een kleine steentjes in. Het is een subtiele ketting die je met heel wat kan dragen doordat het zo fijn en eenvoudig is. Ik heb deze ketting dan ook al twee keer gedragen sinds ik hem heb ontvangen. Ook deze ketting bestaat in een zilverkleurige variant en kost €39. 



Het derde item zijn weer een paar oorbelletjes. Deze Deria oorbellen zijn in tegenstelling tot het andere paar ietsje meer opvallend en 'in your face'. Je kan ze zien in bovenstaande en onderstaande foto's. De Deria oorbellen bestaan uit twee goudkleurige schakels en dan één grote kleurrijke schakel.  Ook deze zijn gewoon stekertjes. Deze oorbellen zijn beschikbaar in veel verschillende kleuren: vieux rose, ecru, beige, kaki, blauw, donker beige, roos en geel. Ik koos voor de gele variant aangezien dit mijn lievelingskleur is én ik ook heb ontdekt dat ik vrij goed met geel sta, dus win-win. Ik heb dan ook heel wat gele items in mijn kleerkast, dus perfect om deze oorbellen mee te dragen. Deze oorbellen en al zijn varianten kosten €19.



Laatste item dat ik jullie kan tonen is deze ketting met meerdere laagjes, genaamd Rint. Deze goudkleurige ketting bestaat uit drie verschillende kettingen. De langste ketting is een fijne ketting met bolletjes aan, de middelste ketting is een iets dikkere ketting en de kortste ketting is weer een fijne ketting met een rond plaatje aan met een bijtje belegd met steentjes. Het beste aan deze hele ketting vind ik zonder twijfel het detail van het bijtje. Het is niet zo opvallend, maar een fijn detail. 

Ik ben een enorme fan van gelaagde kettingen en ik heb er dan ook al heel wat in mijn accessoires kast liggen. Als je meerdere enkele kettingen combineert om het zelfde effect te bereiken kan het al eens een rommeltje worden, daarom vind ik zo'n kettingen nooit een slecht idee. Deze ketting heeft eveneens een zilverkleurige variant en kost €39.


Et voila, dat was het dan. Een kleine voorstelling van enkele items van de zomercollectie van Les Cordes. Uiteraard heb ze nog veel meer in hun collectie zitten. Je kan de gehele zomercollectie 2020 vinden online op hun web shop. Of je kan de instagram van Les Cordes eens opzoeken om daar de verschillende juweeltjes in actie te zien.

You Might Also Like

0 reacties

Like us on Facebook

Instagram